Reizen & Tickets Formule 1 Grand Prix van Mexico City, Mexico 2025

vrijdag 24 oktober 2025 t/m zondag 26 oktober 2025

Arrangementen & Reizen GP Mexico City, Mexico

blank

P1 Travel aanbod

v.a. €700
Hotel + Staanplaats ticket (General Admission) Mexico City, Mexico v.a. €700
Hotel + Tribune ticket (Grandstand) Mexico City, Mexico v.a. €700
Hotel + Hospitality pakket Mexico City, Mexico v.a. €700
Bekijk alle deals op P1 Travel

Booking.com aanbod

v.a. €59
Overnachten nabij de Grand Prix Mexico City, Mexico? Bekijk alle hotels op Booking.com v.a. €59
Bekijk alle deals op Booking.com

Losse Tickets GP Mexico City, Mexico

blank
Staanplaats (General admission) Mexico City, Mexico v.a. €700
Tribune (Grandstand) tickets voor de Mexico City, Mexico v.a. €700
Hospitality pakket Mexico City, Mexico v.a. €700
Bekijk alle deals op P1 Travel

Blijf op de hoogte

Als eerste op de hoogte gehouden worden zodra er nieuwe reizen, ticket prijzen of arrangementen naar Mexico City bekend zijn? Vul hieronder je e-mailadres in en we houden je op de hoogte.

Waarom bezoek je de Grand Prix van Mexico?

  • De Mexicaanse Grand Prix is een waar volksfeest.
  • Max Verstappen won hier al drie keer in zijn carrière.
  • Het circuit is snel te bereiken vanaf de luchthaven.
  • Er zijn veel hotels beschikbaar in de nabije omgeving.

Wat is de beste manier om de Grand Prix van Mexico te bezoeken?

blank

Op welke manier kun je het beste naar de Mexicaanse Grand Prix reizen en hoe verplaats je jezelf het beste ter plaatse? Je leest het hier.

Hoe kom je er? Vliegen

Het Mexico-City International Airport ligt vijf kilometer van het centrum van de stad en bevindt zich vlakbij het circuit. Dat maakt per vliegtuig naar deze race gaan niet alleen de meest voor de hand liggende optie, maar ook simpelweg heel comfortabel. Een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol (bijvoorbeeld met KLM) brengt je binnen 12 uur op de plaats van bestemming. Er zijn echter ook opties met 1 tussenstop beschikbaar die een stuk langer duren, tussen 15 en 25 uur.

Huurauto of openbaar vervoer?

Het is niet aan te raden om in Mexico-Stad een auto te huren vanwege het drukke verkeer. Er staan de hele dag files in de stad en je kunt op die momenten gerust spreken van een totale verkeerschaos. Het is een veel betere optie om de metro te nemen, want dat is ook nog eens heel goedkoop. Ook bussen kun  je beter vermijden, want ook die staan doorlopend naast de auto’s in de file. Een taxi nemen is weliswaar ook heel voordelig maar levert wederom vaak vertragingen op door het drukke verkeer.

Waar verblijf je? Hotels nabij het circuit

Het circuit van Mexico-City bevindt zich echt midden in de stad en dus is het geen enkel probleem om een hotel te boeken in de nabijheid van het circuit. Wanneer je iets noordelijker gaat kijken, rondom het vliegveld, heb je tal van voordelige opties tot je beschikking. Maar aangezien er meerdere metrostations in de omgeving liggen van het circuit is het ook geen enkel punt om een hotel te kiezen dat wat meer in de richting van het centrum ligt.

Zijn er arrangementen beschikbaar?

Uiteraard kun je bij deze overzeese Grand Prix ook kiezen voor een compleet arrangement waarbij vlucht, transfers, hotelovernachtingen en toegangskaartjes allemaal zijn inbegrepen. Dit neemt je veel gedoe uit handen maar het maakt je ook wat minder flexibel. Omdat deze arrangementen ver van tevoren en in grotere aantallen worden geboekt zijn de kosten vaak wel heel schappelijk, dus als een bepaalde reis past bij je eigen plannen kan het een bijzonder goede optie zijn.

Nederlandse fans bij deze Grand Prix

blank

Bron: Unsplash

Formule 1 leeft echt in Mexico. Zoals eerder vermeldt bezochten vijftig jaar geleden al meer dan 200.000 mensen deze Grand Prix. Inmiddels is dat aantal over het gehele raceweekend opgelopen tot ongeveer 375.000 mensen. Daarmee is het een van de drukst bezochte races van het jaar. Zoals op veel plekken zitten daar ook heel veel fans van Max Verstappen bij want die is vanwege zijn gedurfde rijstijl ook bij Mexicaanse racefans populair, iets wat alleen maar is toegenomen sinds Sergio Pérez zijn teamgenoot is. Desondanks is het aantal Nederlandse fans beperkt, aangezien het nogal een onderneming is om deze Grand Prix te bezoeken. Er is dan ook geen oranje tribune speciaal voor Max-fans.


Mexico City Grand Prix: de beste tickets en tribunes

blank

Welke opties heb je allemaal bij deze Grand Prix voor wat betreft de tribunes of kaartjes voor algemene toegang (general admission)?

Tribunes (zitplaatsen)

blank

Op vrijwel elk deel van de baan (behalve de snelle S-bochten achterop het circuit) zijn tijdelijke en permanente tribunes geposteerd. De bekendste daarvan zijn ongetwijfeld tribune 13 en 14 die deel uitmaken van een voormalig honkbalstadion. De tribunes hiervan staan er nog waardoor de coureurs letterlijk een arena vol dolle en vrolijke Mexicanen inrijden. Dit geeft een unieke ervaring voor zowel de coureurs als de fans. Deze plek is een aanrader. Maar ook in het gedeelte tussen bocht 4 en 7 vormen tribunes 7 tot en met 12 een soort stadion waar de sfeer geweldig is en je de auto’s nog beter en langer kunt bekijken.

blank

Bron: ProtoplasmaKid, Wikimedia Commons

General admission (staanplaatsen)

De staanplaatsen die tijdens deze Grand Prix beschikbaar zijn bevinden zich op het rechte stuk tussen bocht 3 en 4. Hier kun je zelf een plaatsje zoeken op een relatief klein deel van de baan. Wanneer je een circuit zoals Spa gewend bent, waar je een hele groot deel van het circuit kunt bestrijken met een kaartje voor algemene toegang, is deze optie bij de Mexicaanse Grand Prix al snel een sof. Wat ons betreft is het zelfs een regelrechte afrader. De prijs ontloopt de voordeligste tribune maar heel weinig en je kunt op een beperkt deel van het circuit terecht, terwijl een goed zicht op de baan verre van gegarandeerd is.

De beste plekken

Wat zijn de beste plekken langs het circuit van Mexico-Stad om deze F1 Grand Prix te bekijken? We kunnen deze opties absoluut aanraden:

  • Het stadiongedeelte Foro Sol (tribunes 14 en 15) is zonder twijfel een van de beste plekken om de race te bekijken wanneer je optimaal van de unieke Mexicaanse race-atmosfeer wilt genieten. De auto’s komen hier ook relatief langzaam voorbij zodat je ze goed kunt bekijken. Daarnaast vindt hier de podiumceremonie plaats na afloop van de wedstrijd. Het wordt hier vaak wel erg warm.
  • Tribunes 3A, 3 en 4 zijn relatief voordelig en bevinden zich aan het eind van het lange rechte stuk van start/finish, waar ook nog eens een DRS-zone lig. Dat zorgt ervoor dat je hier de grootste kans hebt om inhaalacties gade te slaan.
  • De hoofdtribune is natuurlijk altijd een geschikte locatie om de race te bekijken, zo ook bij de Mexicaanse Grand Prix. Je kunt dan ook de start en alle activiteit in de pits zien. Dat gaat echter wel gepaard met een behoorlijk kostenplaatje.

De goedkoopste plekken

De goedkoopste plekken zijn de General Admission kaartjes, maar die zijn niet veel goedkoper dan de voordeligste tribunetickets. We zouden je dus aanraden om eerder een ticket te kopen voor tribune 3A of 6A dan het ticket voor algemene toegang. Je bent niet enorm veel meer kwijt aan de entree maar weet wel zeker dat je een goede zitplek hebt en daadwerkelijk de auto’s goed kunt zien.


Prestaties Max Verstappen Mexicaanse Grand Prix

Max Verstappen is een van de meest succesvolle coureurs bij de Grand Prix van Mexico, want hij wist deze race reeds drie keer te winnen. Hij kwam in 2017, 2018 en 2021 als winnaar over de streep en wist daarnaast in 2019 beslag te leggen op de pole position. Het circuit ligt de auto en ook de rijstijl van Verstappen over het algemeen heel goed, wat mede de goede resultaten verklaart.

Ook de omstandigheden helpen mee, want het circuit van Mexico-Stad ligt maar liefst 2.200 meter boven zeeniveau. Dat betekent dat de lucht er ijl is en er dus minder downforce op de auto drukt. De Red Bull van Verstappen is zo ontworpen dat hij van zichzelf veel downforce genereert en hij dus minder last heeft van de moeilijke omstandigheden. Het is ook makkelijker om in ijle lucht snel te rijden vanwege de lagere luchtweerstand.


Geschiedenis van de Grand Prix van Mexico

De Mexicaanse Grand Prix staat sinds de jaren ’60 al regelmatig op de Formule 1 kalender. Autosport is heel populair in het land en niet alleen Formule 1 wordt met open armen verwelkomd want in het verleden vonden er al veel goed bezochte races plaats van onder andere Champ Car en zelfs NASCAR.

Al sinds de jaren ’60 populair

blank

In 1962 debuteerde de Formule 1 op het Autodromo Hermanos Rodriguez middenin Mexico-stad, destijds het Autodromo Magdalena Mixhuca geheten. Deze Grand Prix telde nog niet mee voor het WK en was alleen bedoeld om de fans te enthousiasmeren. Een jaar later telde de GP wel mee voor het WK. Vanaf het begin was de Grand Prix populair en zaten de tribunes volgepakt. Het bleek daardoor echter ook lastig om de fans in bedwang te houden. Dat resulteerde er in 1970 zelfs in dat een hond de baan op rende, die werd aangereden door drievoudig wereldkampioen Jackie Stewart. Hierop besloot de Formule 1 om voorlopig weg te gaan uit Mexico.

Het Autodromo Hermanos Rodriguez stond altijd bekend als een snel circuit. Het bevatte drie lange rechte stukken en veel snelle bochten waaronder de beroemde esses van bocht zeven tot dertien. Voordat start/finish werd opgedraaid reden de coureurs om het honkbalstadion heen over een oval (te vergelijken met de Parabolica op Monza).

Terugkeer in 1986

Om te zorgen dat er weer veilig een Mexicaanse Grand Prix kon worden gehouden werd het circuit vernieuwd. Het keerde in 1986 onder de naam Autodromo Hermanos Rodriguez terug op de kalender. Dit duurde echter niet lang, want na 1992 verdween de Formule 1 weer uit Mexico. Coureurs vonden de baan te hobbelig en er zouden problemen zijn met de luchtkwaliteit. De laatste bocht voor start/finish was in deze periode nog altijd een ultrasnelle bocht met verkanting, die door zowel fans als rijders als gevaarlijk werd beschouwd.

Nieuw tijdperk

Zakenman Carlos Slim zag in 2011 dat Mexicaanse rijders hoge ogen gooiden in de Formule 1 en dat dit voor toenemende populariteit zorgde bij veel Mexicanen. hij vroeg Hermann Tilke daarom het circuit een opfrisbeurt te geven zodat het weer geschikt zou zijn voor een Formule 1 race. Zo lukt het om de race in 2015 definitief terug op de kalender te krijgen. Tilke maakte veel vloeiende en snelle bochten iets scherper zodat de gemiddelde snelheid omlaag ging. Hij introduceerde onder meer het nieuwe stadiongedeelte Foro Sol dat razend populair bleek en inmiddels de grote blikvanger is van deze race.

Meeste overwinningen Grand Prix van Mexico

De meest succesvolle coureurs bij de Mexicaanse Grand Prix zijn Jim Clark en Max Verstappen. Beiden wonnen deze race drie keer. Zij worden op de voet gevolgd door Alain Prost en Nigel Mansell die twee keer wonnen. De eerste Mexicaanse GP in het moderne tijdperk werd gewonnen door Nico Rosberg. Na afloop krijgen de coureurs tegenwoordig in plaats van een pet een sombrero waarmee ze het podium opgaan.


Mexico Stad tijdens de Mexicaanse Grand Prix

blank

Mexico-Stad is de hoofdstad van Mexico. De stad telt meer dan 300 verschillende wijken met in totaal ongeveer 9 miljoen inwoners. Het circuit ligt in het oostelijk deel van de stad op korte afstand van het belangrijkste vliegveld, verschillende hotels en een groot aantal eetgelegenheden en andere horeca. Vanwege de centrale locatie van de baan is die niet alleen makkelijk te bereiken maar kun je ook vrij eenvoudig de rest van de stad bekijken.

Dag van de Doden

De Grand Prix van Mexico wordt normaal gesproken eind oktober of begin november gehouden. Op 1 en 2 november wordt in het land ook de Dag van de Doden (Dia de los Muertos) gevierd, een feestdag die in het teken staat van overledenen. Daardoor speelt deze dag vaak ook een rol in de aanloop van de Grand Prix. Coureurs laten zich bijvoorbeeld met schmink een doodshoofd aanmeten voor een persmoment.

Veiligheid

Helaas heeft Mexico geen heel gelukkige reputatie en dat is deels ook terecht, want er is helaas veel geweld in het land. Bendegeweld is iets wat voorkomt en waar soms ook burgers en toeristen slachtoffer van worden. Het is daarom aan te raden om niet na zonsondergang op pad te gaan en dat ook zeker niet in je eentje te doen. Toeristische attracties zijn over het algemeen heel veilig, schoon en gewoon prettig om te vertoeven, maar er zijn ook grote delen van Mexico-Stad die niet geschikt zijn om zorgeloos zelfstandig te verkennen.

Activiteit Dag Tijdstip (Lokaal)
Training 1 Vrijdag 11:30u tot 12:30u
Training 2 Vrijdag 15:00u tot 16:00u
Training 3 Zaterdag 11:00u tot 12:00u
Kwalificatie Zaterdag 14:00u tot 15:00u
Rijdersparade Zondag 11:50u tot 12:05u
Race Zondag 13:00u tot 15:00u

Circuit Locatie

Circuit informatie
Rondelengte 4.304 km
Totale lengte 305.584 km
Aantal rondes 71
Aantal bochten 17
Pole position Links
Maximale snelheid 350 km/uur
Richting Met de klok mee
Tijdsverschil met NL -7 uur
Capaciteit 110000
Ronderecord 1:17,774
Valtteri Bottas (2021)
© F1Reis.nl.nl 2024 | Onderdeel van Dik B.V. | KvK 74390708 | Stationsplein 3, 8011 CW te Zwolle | Privacy & Cookies